Esti mandru ca esti roman?


      Facusem o introducere pompoasa, insa am renuntat la ea, tocmai pentru a trece mai repede la subiectul pentru care ne aflam aici. Pentru ca sunt plictisit de campaniile gen "Fii mandru ca esti roman!" si  pentru ca unii dintre noi intampina tot felul de greutati pentru simplu fapt ca s-au nascut in Romania, m-am gandit ca ar fi o idee buna sa intreb cativa prieteni:


                   "Esti mandru ca esti roman/romanca? de ce?"

Haideti sa vedem ce a iesit...


1. "Nu pot spune ca sunt mandra de nationalitatea mea pentru ca nu eu am ales-o. Pot spune doar ca nu mi-e rusine ca sunt romanca. E aiurea sa fiu mandra ca sunt romanca, nu e meritul meu asta... pe mine mai degraba m-ar deranja ca altii sunt romani  =)) " 



2. "Nu simt nimic. Nu sunt mandra pt ca ne asociaza multi cu tiganii, si cu hotii"


3. "Da, sunt mandra, fiindca romanii sunt de apreciat. Din punct de vedere istoric mai ales. Ca popor, am trecut prin multe si am facut fata, ne-am descurcat. Roman nu inseamna ce vezi la stirile de la ora 5, ci inseamna munca stramosilor, inseamna scriitorii exceptionali pe care ii avem, inseamna inventatori, fizicieni, matematicieni, critici literari. Sa fii roman inseamna sa stii o colinda, sa fi purtat cel putin o data in viata un costum popular, sa fi mancat sarmale si mamaliguta cu branza. Deci da, sunt mandra ca sunt romanca."


4. "Sunt momente in care da, sunt mandra, cum ar fi atunci cand stim sa ne punem in valoare cultura, obiceiurile, cand stim sa aratam ca nu suntem primii de la coada in tot; dar sunt momente in care nu, nu sunt mandra, cum ar fi atunci cand vad ca majoritatea sunt analfabeti, nu stiu sa vorbeasca, cand vad ca oamenii fura (da fura frate), cand vad ca prostia ne injoseste peste tot in lume. Romania are potential..dar il are degeaba nu stim sa ne folosim de el, cred ca asa m.am explicat."


5. "Nu prea...nu ma provoca chiar azi...stii cat am injurat azi legile din Romania, si nu numai, in primul rand Dreptul Familiei, dar nu vreau sa intru in amanunte..."


6. "Nu , deoarece aia de la putere ne fac de rusine ...e jalnic sa vezi cum isi bat joc de noi .."


7. "Sunt mandru intr-o anumita masura , nu 100%. Sunt mandru pentru ca avem o tara plina de istorie, plina de oameni deschisi la minte, plina de forme de relief de orice tip, plina de lucruri bune daca stii cum sa le privesti. Nu sunt mandru de politica din aceasta tara, de oamenii care nu respecta nimic din ea, de cei care ne trag in jos."


8. "Stiu si eu? nu sunt mandru, dar nici nu mi-e rusine cu asta. consider ca demnitatea nu e colectiva, asa ca nu am un merit pentru ca sunt de aceeasi natie cu Eliade, Cioran, etc. si nici nu ma afecteaza infractiunile comise de conationali. Omul nu alege unde se naste."



9. "Da. pentru ca este locul unde m-am nascut unde m-am format ca om..unde am invatat valorile morale ale vietii ..unde mi-am format prietenii...unde m-as introace cu drag de fiecare data, este locul care m-a invatat ca nu tot ce zboara se mananca si ca trebuie sa lupti pentru a deveni cineva. Locul unde parintii mei au crescut locul de unde vin si unde am crescut..nu il pot uita pentru nimic in lume."


10. Parerea mea: Nu cred ca am prea multe motive sa fiu mandru ca sunt roman. E ca si cum as fi mandru ca sunt baiat si nu fata. La fel cum au raspuns inca doua persoane intervievate, nu este o alegere de-a mea de care as putea sa fiu mandru, pot sa cred ca este o greseala ca m-am nascut aici, defapt trebuia sa ma nasc in Noua Zeelanda.:P Nu pot fi mandru de ceva ce nu am realizat eu. Sa fiu mandru ca am tara frumoasa? si la ce ma ajuta daca in stomacul e doar tristete?:)). 
   Am observat ca mandri sunt aia care au reusit sa isi deschida vreo firma sau ceva si trag cat se poate pe saracii lor conationali pe care ii platesc cu un minim pe economie, adica banii de buzunar ai lui fiu-sau pe o seara! Pentru mai multe ganduri acceseaza Romania vs strainatate 
   
  Am considerat ca  raspunsurile au fost destul de clare, si orice concluzie de-a mea, ar fi de prisos. Vreau sa multumesc pentru participare lui Pinguu, Silviu, Boogie, Bia, dar si celorlalti prieteni pe care i-am pus in anonimat Daca cineva doreste sa-si revendice raspunsul, este rugat sa o faca printr-un comentariu.

   Tu esti mandru ca esti roman? ce numar ti se potriveste cel mai bine? Daca este un cocktail format din mai multe, sau chiar diferit, te invit sa lasi un comentariu!

@Pascu Adrian

17 comentarii:

Anonim spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

DA! iubesc romania pentru ca de acolo sunt..acolo m-am nascut si acolo m-am format..pentru ca este natiunea mea si O IUBESC!

Anonim spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ar trebui să fim caracterizati ca indivizi si nu ca natie. de fapt, in ce ar trebui sa constea mandria sau ”nemandria” de a apartine unei natii? suntem mandri cand suntem asociati cu chestii bune, dar ne dezicem de cele rele, nu? ne asumam merite care nu ne apartin, doar pentru ca avem aceeasi nationalitate cu merituosul? atunci inseamna ca ne asumam si faptele infractorilor care au impanzit Europa, ca au si ei acceasi nationalitate ca si noi.

Zâna on decembrie 08, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nu e neaparat ideea de a fi mandru!Ci atunci cand te intreaba din ce tara esti, sa nu-ti fie rusine sa raspunzi Romania.
Toate tarile o duc rau acum, mai mult sau mai putin. Ceea ce avem acum este consecinta a greselilor noastre sau a altora.
In loc sa ne asumam ceea ce avem, ne plangem ca e greu si urat la noi in tara.
Daca noua nu ne place la noi in tara, daca ne e rusine ca suntem romani si ne plangem tare cat de rau e la noi in tara, de ce ne asteptam ca altii sa ne vada ca o natie deosebita?
Ne-o facem cu mana noastra!

Unknown on decembrie 08, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

EU Sunt Mandru ca sunt Roman:)

Anonim spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nu am de ce sa fiu "mandra ca sunt romanca" NU e meritul meu ca m-am nascut aici, puteam sa ma nasc in Arabia Saudita sau in America .
Si se naste intrebarea : mi-e rusine ca sunt romanca? Nu. Nu o sa-mi fie niciodata , indiferent cati conationali fura si indiferent cat de prost e guvernata tara
Ma definesc prin propriul meu caracter si nu prin niste norme patriotice absurde.
Desigur ca atunci cand joaca Ro- Germania , tin cu Romania :)

Rusu Mădălina spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nu simt nimic, pur şi simplu. România este casa mea, ţara în care m-am născut, în care am familia şi mulţi dintre prietenii mei, dar este totodată şi ţara cu multe peisaje frumoase, cu scriitori renumiţi, cu o istorie bogată (din nefericire pentru mine care nu mă împac aşa de bine cu istoria). De cele din urmă sunt mândră, nu de faptul că sunt eu româncă, deoarece sunt ca o picătură în ocean, nu pot schimba ţara în ceva mai bun, dar nici în ceva mai rău.
Nu mă pot mândri şi nici nu pot spune că iubesc România, dar sunt recunoscătoare că sunt născută într-o ţară plină de "poveşti", în care mă pot forma ca om şi pot să înfrunt greutăţile vieţii, pe de altă parte şi ale societăţii.

Un singur lucru ştiu! Vreau să rămân în România, chiar dacă o să am pe paşaport multe vize, vreau să pot ajuta la dezvoltarea acestei ţări pe viitor, când voi mai creşte şi voi avea posibilitatea

C.L.M. on decembrie 09, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

6! ATAT!

pinguu on decembrie 09, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

la 6, am o intrebare..
ce, numa cei de la putere te fac de ras? hai sa fim seriosi. cred ca noi, oamenii de rand facem chestii mai jenante decat ei, noi furam in rand cu ei, noi facem tara de ras, la fel ca ei.
vina nu'i doar a lor..ci, in aceasi masura, e si a noastra:)

emmann on decembrie 09, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mai sunt si romani onesti dupa parerea mea

Adrian Pascu on decembrie 09, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mai sunt, si eu cred ca mai sunt romani pe care mi-as dori sa ii cunosc...desi de ce sa nu admitem, nu foarte multi!

Helen spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

eu nu pot zice ca sunt romanca dar sunt mandra de orasul meu. stii ceva? romanii au mult prea mult potential, poatential pe care si-l vand pt o viata cat de cat decenta. Stiu asta in cazul cercetatorilor din sfera medicinii, a biologiei celulare, fiziologiei...Si-au vandut potentialul pt ca altfel nu prea aveau cum sa se bucure de acea descoperire daca tot ce fac este sa se gandesca la ziua de maine.

Sunt mandra ca am acces la invatamant, in alte tari este ceva ami scump, dfoar ca acum am putea sa cadem in adevarata problema: sistemul de invatamant, sistemul sanitar etc.

mi-au placut in mod special nr. 1 si nr. 8.

FJ13 on decembrie 09, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

O combinatie intre 3 si 9.
Apropo,inca astept mail-ul,cand ai timp si prima misiune am indeplinit-o.

Paul on decembrie 10, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Eu nu sunt mândru că sunt român.

Anonim spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ai cam rezolvat totul punand intrebarea pe blog..
Ideea e ca nu inaintam sub nicio forma-n tara asta nu pentru ca am duce-o noi rau sau mai stiu eu ce chestii.. o ducem rau pentru ca nu se face nimic.. dar absolut nimic pentru a o duce mai bine! Insa critici si viteji sunt la tot pasul!
De exemplu reactiile acestui comment.. (tare m-as bucura sa nu existe reactii negative)..
Vrei sa faci ceva? Convinge-ma ca nu am dreptate! Nu ma mai acuza atat! Sau fa ceva prin care sa ii faci pe toti cei ca mine sa zica: da domne.. ma inselam!

Adrian Pascu on decembrie 12, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Anonim: daca vrei sa fii ceva mai explicit, ti-as fi recunoscator!
Nu am inteles nemultumirea ta...fata de cine este? Daca te referi la mine, nu stiu ce sa-ti raspund, pentru ca nu am inteles intrebarea!

Unknown on decembrie 01, 2012 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Mereu ai fost deacord cu mine,ma bucura asta,imi da incredere ca nu sunt un ciudat cu pareri narcisiste! :))

Flaviius on decembrie 01, 2012 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Mintile mari (si modeste) gandesc la fel Daniel! :P

Trimiteți un comentariu

Scrie aici ce te apasă...!?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Trebuie sa asculti. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com