Nimic nu este întâmplător !


 Cam tot din ceea ce facem noi se numește Haos, 
și tot ce era pe pământ înainte de noi se numea Ordine

   Un lucru banal m-a inspirat să scriu despre haos și anume, faptul că se întamplă adesea să îmi așez cât se poate de frumos căștile de la mp3/telefon  într-un buzunar, ca mai apoi, să le găsesc așa de încurcate, încât am impresia de fiecare dată că cineva le-a înnodat intenționat;
   Când omul își bagă nasul să modifice genetic anumite legume și fructe, vedem rezultate spectaculoase pentru moment, dar catastrofale pe o perioadă mai lungă. Cam așa se întâmplă cu lucrurile pe care le facem noi oamenii...mai devreme sau mai târziu, ceva crapă, ceva o ia razna! Acestea sunt doar două exemple, însă mie mi se pare destul de evident că lumea tinde spre haos și că întâmplător nu este nimic. Dacă noi ne dăm toată silința să facem ceva și ne iese prost, cum ar putea ieși ceva bun dintr-o întâmplare?
   
   Mă tot gândeam: Oare lumea în care trăim este chiar întâmplătoare? Să crezi că ești pe acest  pământ în urma unei întâmplări...? asta ar însemna în aceeași măsură să îți negi părinții și să spui că singur ai făcut posibilă viața ta - că deh! tu ai fost spermatozoidul viteaz, nu?
   By the way - sunt dovezi conform cărora se spune că nici măcar însuși Charles Darwin nu credea în faimoasa lui teoria Evoluționistă, dar era nevoie de ceva nou pentru a putea controla mai ușor omenirea din punct de vedere politc (și nu numai); pentru că oamenii au fost dintotdeauna asemenea vinului dintr-un pahar - se înclină negreșit în direcția dorită de cel ce îl consumă.  
   
    Cum stă treaba cu organizarea? Poate fi lăsată aceasta  să se realizeze singură? :) Ia un colectiv de elevi din ciclul primar, și încearcă să faci un program care necesită disciplină și atenție din partea lor  și încă un colectiv martor pe care să îl lași să se autoorganizeze - și o să te convingi că nu ar putea să iasă ceva frumos „întâmplător”, fără un foarte bun coordonator! Cam tot așa este și cu Universul și implicit, cu Terra - care funcționează cu o acuratețe ieșită din comun - nu s-ar putea forma  dintr-o ciocnire fabuloasă a unor atomi...sa fim serioși!


     Nu este penibil să crezi că la origini ești decât o maimuță? am să pun câteva  întrebări epice: 
1. Daca omul se trage din maimuță, de ce au rămas ambele specii? 
2. De ce nu ne modificăm în continuare? 
3. De ce pe terra suntem singurii care avem rațiune? 
   Pentru mine este mult prea clar că există o putere divină ce ne depășește capacitatea de înțelegere!

   Am participat la câteva cursuri de anatomie și am rămas uimit să aflu câtă inteligență deține corpul uman - însă nu este vorba de o inteligență de sine stătătoare ci este una pusă în noi încă de la procreare fără să avem vreun merit.  În fiecare secundă, în fiecare celulă din organismul nostru se petrec câteva zeci de mii de reacții chimice. Un lucru cu care ne-am obișnuit și ni se pare deja normal este - capacitatea de autovindecare a organismului - oare nu este acest lucru ceva fantastic? Aceeași caracteristică o are și mediul înconjurător (flora și fauna).
  
   Unii încă mai cred în lozincile comuniste, și au impresia că „ce ți-e scris, în frunte  ți-e pus!”  însă,  cursul vieții nu este nicidecum la întâmplare  dar nici prescris :) - Viața este reprezentată de o serie de decizii pe care le ia fiecare. Totul este rezultatul a ceea ce ai făcut în trecut!
   
  


@Pascu Adrian

4 comentarii:

Doina on octombrie 24, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Am primit multe daruri minunate:gândirea,limbajul sofisticat,modalităţi de exprimare elevate şi câte şi mai câte. Sunt pe Pământ mii de graiuri dar cred că niciunul şi nici chiar toate laolaltă nu pot descrie splendoarea, minuţiozitatea şi diversitatea atât de inspirată a Creaţiei. E de la sine înţeles că era nevoie de un plan şi în general proiectul demarează de la clarificarea rezultatului:ce anume doresc să realizez,de ce şi cum ? Acest scurt fir al logicii mele mărunte de om mă conduce la concluzia că hazardul nu are ce căuta în ecuaţie , că totul este programat într-o anume direcţie iar finalul este bine definit şi nu înseamnă distrugere.
Mă bucur că am citit postarea şi că am mai descoperit un blog interesant.

Flaviius on octombrie 25, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Mulțumesc frumos Doina pentru completările aduse acestei postări...consider că este o continuare a ceea ce eu am început.

Mădălina on ianuarie 10, 2012 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

De la viaţă nu te poţi aştepta doar la linişte, pace şi înţelegere. Dacă n'ar fi ceva rău n'ar mai exista nici ceva bun.
Este adevărat că primim de când suntem procreaţi nişte daruri, dar le dezvoltăm pe parcurs ce creştem.
Cât despre haos, eu cred că acesta există de când omul a început să se gândească la ziua de mâine, să mediteze, de când a început să uite micile plăceri ale vieţii.

Anonim spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

"Acestea sunt doar două exemple, însă mie mi se pare destul de evident că lumea tinde spre haos.."
A doua lege a termodinamicii este legea cea mai bine confirmata si mai universal valabila dintre toate legile din fizica,din ea reiesind ca Universul tinde din ce in ce mai mult spre dezordine...deci nu ti se pare,lumea chiar tinde catre haos

Trimiteți un comentariu

Scrie aici ce te apasă...!?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Trebuie sa asculti. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com