Ungurii din Romania


         Locuind in orasul Nehoiu din judetul Buzau nu am avut nicio tangenta cu acestia pana sa merg la facultate in Brasov, si nici nu stiam de existenta unor conflictele intre romani si unguri. Aveam colegi din zone concentrate de unguri ca: Sfantu Gheorghe, Baraolt, Targu Secuiesc s.a.. Majoritatea "o rupeau" in limba romana, dar avem si vreo doi care nu stiau nici un cuvant romaneste; chiar mi-au marturisit in al doilea an de studiu ca atunci cand au venit la inscriere la facultate ei stiau doar doua cuvinte : "da" si "nu" ,insa au avut mare noroc cu vreo doi profesori care erau de asemenea de etnie maghiara!
    Trecand mai departe la realele dispute dintre romani si unguri; mie mi se pare un consum de energie inutil sa porti o polemica pe subiectul "a cui este Transilvania?" - pentru ca este destul de clar atat timp cat vor exista romani si unguri in Transilvania - vor exista contradictii , chiar si cu dovezi istorice care sa ateste cele spuse de cele doua tabere.
    In alta ordine de idei, ar fi indicat sa o lasam asa cum este, pentru ca problemele adevarate ale Romaniei in acest moment, nu sunt legate de unguri...daca vrei ca ei sa te respecte, atunci incearca acelasi exercitiu cu ei - respecta-i! si astfel ai sanse mari sa gasesti un prieten bun.
    Cand am venit in Brasov, am locuit la camin, unde, de-a lungul celor 5 ani, am avut parte de multi colegi de camera (vreo 15), spre surprinderea mea, cel mai bine m-am inteles cu unul ungur (care de altfel a fost singurul de etnie maghiara din toti colegii de camera pe care i-am avut ).
   Parerea mea e ca tot acest circ pleaca tot de la politica, de la dorinta de putere si de ciolan. Oamenii neimplicati politic, indiferent de nationalitate convietuiesc in buna pace unii cu altii. Problema asta e una falsa, intretinuta de cercurile politice interesate sa ne muscam intre noi, ca sa nu-i vedem cum fura. Asa ca, hai sa gandim cu propriile noastre creiere si sa vedem adevarul dincolo de aparente.
     Cum in orice padure sunt si uscaturi, tot asa si printre unguri sunt si oameni mizerabili cu care nu ai vrea sa ai de-a face dar nu cred ca este cazul sa generalizam...procentual vorbind, eu cunosc mai multi romani de care sa-mi fie scarba decat unguri!

@Pascu Adrian

4 comentarii:

Neaga Andrei on decembrie 12, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

:D frumos!!!

Anonim spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Se scrie nici-o

Adrian Pascu on decembrie 28, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Draga anonim, mai studiaza! :)

Anonim spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Momentan e simplu. Transilvania este pamant romanesc!! Asta nu inseamna ca nu pot traii si "unguri" in pace cu noi... la urma urmei "tiganii" fac treaba asta de mai mult timp decat ei doar ca sunt mult mai lipsiti de civilizatie...

Trimiteți un comentariu

Scrie aici ce te apasă...!?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Trebuie sa asculti. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com