Principii prin care sa-ti atingi potentialul maxim



   Da-ti startul!

   ...Ca sa nu te pun sa-ti dai drumul...J Primul si poate cel mai important pas pe care trebuie sa il faci in orice domeniu in care ai vrea sa ai success, este sa incepi. Suna banal, dar gandeste-te de cate ori ai amanat sa incepi un lucru? Cu cat amani mai mult, cu atat iti va fi mai greu sa te urnesti din loc. Este important sa te apuci de treaba - nu cu data de 1-ii a lunii, nu saptamana viitoare, nu maine, ci chiar astazi. Singura certitudine din viata noastra este prezentul. Nu intamplator in limba engleza cuvantul present se traduce prin prezent si cadou. Daca reusesti sa incepi astazi vei avea intotdeauna un atu chiar si in fata celor mai talentati dar mai lenesi decat tine. Imagineaza-ti ca participi la o competitie si ai de sustinut proba de 800 de metri unde ai ca adversari atleti de top. Care sunt sansele tale sa castigi? Niciuna probabil. Doar daca ai luat startul mai devreme si vei fi ajuns deja pe la 400 metri cand se da startul :). La o proba reala nu vei putea incepe de la 400 metri, insa, in viata reala poti sa iei avans daca incepi chiar acum.

 Diferenta dintre obisnuit si extraordinar

Acum, ca te-ai hotarat sa incepi, trebuie sa intelegi diferenta dintre obisnuit si extraordinar.  Poate parea dificil sa faci lucrurile extraordinar. Diferenta fiind defapt... una mica.  Ca sa intelegi mai bine, am sa vin tot cu un exemplu din lumea sportului:  In 2008, Usain Bolt, a castigat medalia de aur la Jocurile Olimpice depasind alti 7 atleti in finala cu timpul 9,69. Stii care a fost diferenta dintre timpul lui  si cel al medaliatului cu argint? 0,2 secunde. O mica diferenta chiar poate face o mare diferenta. Tot ce trebuie sa faci in activitatea ta este sa-i acorzi un pic mai mult timp, sa depui putin mai mult efort, sa ai putina atitudine in plus, sa ai putin mai mult realism, sa gandesti putin mai mult si sa iti planifici un pic mai mult actiunea pe care urmeaza sa o faci. Un pic mai mult din fiecare!


Depaseste-ti frica!

“Frica este asemenea unui leu infometat – devine din ce in ce mai puternic pe masura ce il hranim” este de parere John C. Maxwell. Viktor Frankl crede ca “Frica transforma in realitate lucrurile de care te-ai temut”.  Multe dintre temerile noastre nu au niciun fundament, si ne trag in jos inainte sa incepem, sau, daca depinde de noi, nici nu mai incepem. Cea mai buna metoda prin care putem sa invingem teama este sa actionam. Consulta-te si vezi daca merita sa renunti la un scop doar pentru o teama… nefondata. Daca esecul este cel de care te temi, nu uita ca acesta este parte a succesului. Daca vrei sa nu gresesti, nu actiona, ramai deoparte - dar nici din success nu poti sa te bucuri vreodata. Daca nu poti sa vezi toti pasii inca de la inceput, nu inseamna ca nu e un plan bun. Concentreaza-te pe urmatorul pas, pe ceea ce poti sa faci astazi. Oamenilor proactiv li se vor dezvalui pe parcurs urmatorii pasi ce trebuie urmati.

Pune pasiunea in ceea ce faci!

   Thomas Edison, inventatorul becului, considera activitatea de a inventa ca pe ceva amuzant, nicidecum o corvoada – “Nu am muncit nici macar o zi din viata mea, totul a fost o distractie”. Exista de asemenea si un proverb national al Estoniei care intareste ce Edison a spus - ”Daca faci ce-ti place, nu mai este nevoie sa muncesti” 

   Pana luna trecuta am avut parte exact de contrariul celor doua citate de mai sus. Am fost angajat al unei companii, doar pentru renumele acesteia, detestand aproape fiecare minut din activitatea mea de acolo, exceptand, evident, pauzele
J. 4 ore petrecute pe zi, ma secau de orice energie si imi taiau orice chef in oricare alte activitati pe care le intretineam in restul zilei. Desi imi atingeam destul de usor mare parte din target-uri (erau vreo 5), eram deprimat si nu aveam cum sa excelez in acel domeniu. Cea mai buna solutie a fost sa demisionez, cu toate ca nu aveam nicio garantie ca voi gasi altceva. De data asta a fost insa cu happy end pentru ca intr-un timp mai scurt decat m-as fi asteptat am gasit ceva pe placul meu.

   O greseala a sistemul nostru de invatamant (si probabil si al  altora) este aceea ca nu incurajeaza consolidarea calitatilor sau a talentelor ci se axeaza mai degraba pe punctele slabe. Daca un elev este grozav la matematica si foarte slab la alte materii, este mai degraba incurajat sa se apuce si de celelalte mai serios decat sa se perfectioneze pe domeniul pe care are deja inclinatii. Este o vorba conform careia "Fiecare dintre noi este un geniu, dar daca judeci un peste dupa capacitatea lui de a se urca in copac, acel peste o sa creada toata viata lui ca e prost "

  Principiile de mai sus au fost sintetizate din cartea "Echipat pentru succes" scrisa de John Maxwell impreuna cu Jim Dornan. Acestia au scris 10 astfel de principii in cartea lor, insa eu le-am trecut in revista pe cele care mi s-au parut cele mai importante pentru mine. Sper ca si pentru tine au fost de ajutor si ca ti-au insuflat motivatia de a incepe, de a face lucrurile cu pasiune, intr-un mod extraordinar.

Adi J

@Pascu Adrian

2 comentarii:

dvg-original on aprilie 16, 2013 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Salut imi place blogul tau, vreau sa stiu daca te intereseaza un schimb de linkuri cu www.dvg-original.com , eu te-am adaugat deja.Astept raspunsul tau, Multumesc frumos.

helen spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

m-ai insufletit sa stii! chiar inainte sa opresc pc-ul, si sa ma apuc de exercitii(pe care le-am abandonat de ceva timp), am zis sa citesc ceva interesant. si surpriza: ce puteam sa citesc mai bun? multumesc!!!

Trimiteți un comentariu

Scrie aici ce te apasă...!?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Trebuie sa asculti. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com