Atata timp cat nu ma afecteaza, nu ma intereseaza!


   Fiecare intoarce vorba asta dupa mintea si asemanarea lui; unii ar traduce aceasta vorba ca o insensibilitate la nevoile altora, insa eu din asta inteleg total opusul, si anume ca pe unii ii intereseaza prea mult ce si-a cumparat, cu cine isi imparte timpul vecinu', sau alte amanunte care nu ar trebui sa reprezinte suma grijilor lor. 

   Cand mi-am pus la status:
- "Atata timp cat nu ma afecteaza, nu ma intereseaza!", un tip care se lasa afectat de toate relele din Romania mi-a scris: 
- "Mentalitate pura de roman" - prin care eu am inteles ca sunt un insensibil la nevoile celor apropiati. Cum am spus mai sus, eu inteleg diferit aceasta expresie, dar  convins fiind ca nici tipul nu este atat de "afectat" i-am pus in fata urmatoarea situatie:
- "Te intereseaza ca o multime de caini vor fi eutanasiati?"
- "Da normal, si ma afecteaza..."
- "Si ce faci pentru asta? ai incercat sa schimbi ceva?"   Ei bine, era normal sa nu mai primesc un raspuns... probabil ca a luat-o ca pe o intrebare retorica neavand o replica. Eu asa stiu ca, atunci cand ceva te afecteaza, faci tot posibilul sa indrepti acel lucru, daca nu faci nimic inseamna ca ai aruncat vorbe goale, si nu esti departe de acele persoane ce ne conduc, care promit o multime de lucruri si le fac aproape pe dos.

   Daca ne-ar auzi cineva ar crede ca suntem cei mai milosi, cei mai afectati, cei mai sufletisti, insa asta numai pana la proba contrarie cand trebuie sa ne punem in lumina aceste calitati... Noi romanii, suntem doar cu sentimentele, la fapte recurgem mai greu! Nu stiu de ce, dar mie asta imi miroase a falsitate, vrem sa parem ceea ce nu suntem. Ar trebui sa facem mai mult si sa vorbim mai putin.

   Pot sa spun cu mana pe inima (ca Mutu la nationala) ca atata timp cat nu ma afecteaza, nu ma intereseaza...
@Pascu Adrian

8 comentarii:

Cris-Mary on decembrie 15, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Bun articol , da asta e mentalitatea romanului !

Rusu Mădălina spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Eu consider că nu doar românul se comportă astfel şi că, mai ales, depinde şi de felul cum ai fost crescut şi ce fel de familie ai avut. De exemplu într'o familie unde părinţii îţi zic ceva de genu': "De ce ai luat nota aia atât de mică? Îţi iau calculatorul, internetul, telefonul, televizorul." Dar după să'ţi zică: "Eee, da' ce mă interesează, nu înveţi pentru mine." E ceva gen: mă fac că'mi pasă ca să simţi, dar de fapt nu mă interesează.
Prefăcătoria joacă un rol atât de important astăzi, că nu'ţi mai dai seama care e faţa adevărată şi cea care nu. Şi câteodată se ajunge la acea "perfecţiune" de a folosi acea mască, că nu şti să'ţi mai deosebeşti singur adevărata înfăţişare de cea falsă.

Cunosc specimene de genu' la persoane de la care nu mă aşteptam, dar asta e.

C.L.M. on decembrie 16, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

corect!:) Ce nu stii nu te afecteaza:D:)

Ramo on decembrie 18, 2011 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ok, eu zic ca asta e discutabila :) e foarte corect ce ai zis tu, nimic de comentat. dar la fel de adevarat e ca daca o luam la nivel extins, dam in ignoranta. daca e vorba de lucruri mici, gene capra vecinului, tu ai perfecta dreptate. daca insa vorbim de generalitati, tine un pic de cultura generala (sunt multe lucruri pe care alegem sa le stim, desi nu ne afecteaza).

Trebuie sa asculti on martie 20, 2012 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ai dreptate Ramo. Nu este o varianta sa fim ignoranti!

Stefi on martie 21, 2012 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

subscriu :D chiar nu mi se pare ca asta e mentalitatea romanului,totusi..pentru ca in general sunt multi de genul "sa moara si capra vecinului" sau "deh,sunt eu proast dar sunt altii si mai si".urasc sa compar oamenii intre ei sau sa fiu comparata xD

C.L.M. on martie 24, 2012 spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

:* o zi faina sa ai!

Anonim spunea... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

te-ai intrebat vreodata daca si poate sa faca ceva impotriva a ceea ce il afecteaza?poti face ceva impotriva razboaielor care se duc?inafara de a protesta in fata vreunei cladiri?poti face ceva impotriva scumpirilor si jecmanirilor prin toate taxele puse de guver?sa pleci din tara?poti face ceva ca toti cei care fumeaza sa se lase de fumat?sunt o gramada de lucruri care ne afecteaza dar pentru ca nu putem face nimic pentru ca nu avem suficienta putere
ca toti ai spus de catei eutanasiati,ma intristeaza foarte tare dar nu pot face nimic ca sa opresc acest lucru,in schimb de cate ori pot cumpar si dau mancare si la animaele strazii...
acum ca pe unii ii afecteaza daca moare sau nu capra vecinului,pe mine sincer ma doare la basca de ce fac vecinii mei atat timp cat nu dau foc la bloc sau il arunca in aer:))

Amy

Trimiteți un comentariu

Scrie aici ce te apasă...!?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Trebuie sa asculti. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com